יום שבת, 19 במרץ 2016

The Bride's Diary - Part 1


אם אתן עוקבות אחרי בפייסבוק או באינסטגרם אז אתן כבר יודעות שביום ההולדת שלי, שבמקרה גם נופל על הולנטיינז, התארסתי.
הייתי מופתעת, נדהמת ואפילו קצת כועסת. למה כועסת? גם על כך שהצליחו להערים עליי ולעבוד עליי וגם על כך שנתנו לי להיות ברגע המרגש הזה עם טייץ, סווטשירט וכפכפים ולא סתם כפכפים אלא כפכפי אצבע שהולכים איתם לים. לא הייתי מאופרת ולא הייתי מאורגנת ונראתי זוועה ברגע המאושר. המזל שלי הוא שהאדון אוהב אותי כמו שאני ולא צריך את הפנסי דרסינגס כדי לאהוב אותי.
אז ברור שאמרתי כן.. ושם הכל התחיל.


חשוב לי להגיד שכל החוויות שאני הולכת לשתף בסידרה הזו הן נטו החוויות שלי ותקפות עליי. אני לא יודעת אם זה כך גם לגבי כלות אחרות, הרי לא כולן אותו הדבר. לכן, המסע הזה הוא שלי ואני משתפת אותו כיומן מסע הומוריסטי לחלוטין. מקווה שעל הדרך גם יעזור לכן.. אבל זה המסע שלי.

אז עכשיו אנחנו מאורסים, טבעת מהממת על האצבע, בן זוג מדהים להחזיק לו את היד והמון פרפרים בבטן. הדבר הראשון שקפץ לי לראש היה "חייב לרדת במשקל" עם המחשבה הזו הגוף שלי נהיה פתאום מאוד, אבל מאוד, רעב. אומרים שיש שני סוגים של אנשים.. כאלו שמפסיקים לאכול תחת לחץ וכאלו שרק רוצים לאכול כשהם בלחץ. אז אולי אם הייתי חושבת על עלייה במשקל הייתי מפסיקה לאכול. בכל מקרה- צריך לרדת במשקל (יותר נכון רוצה). כל כלה רוצה להיות הכי רזה שאפשר לחתונה, ואם לא כולן אז לפחות הרוב? בכל מקרה.. תוכנית פעולה לירידה במשקל- יש!
כרגע שוקלת 75 קילו מקווה לרדת בין 5קילו ל-10 קילו עד החתונה.

השלב הבא היה לשבת ולדבר עם Mr. Groom לגבי מה התכנון. זה השלב שאת מבינה שאת לא באמת רוצה את החתונה שחלמת עליה כל הילדות שלך.. אלא את רוצה משהו שהוא שלכם לגמרי, לא מהסרטים (במקרה שלנו) ולגמרי לא ארמון ופיות טובות. אלא משהו בוגר, סולידי, בלתי נשכח-לכם! משהו שישקף אתכם, כזוג.
אז אנחנו מההתחלה ידענו שאנחנו רוצים חתונה עם תחושה של אורגניות, תחושה של טבע, משהו סולידי ורומנטי אבל נורא נקי ובלי הרבה שופוני. לא שיש רע בשופוני.. זה פשוט לא אנחנו. עשינו רשימת מוזמנים- ידענו שאנחנו רוצים חתונה קטנה. בהתחלה אמרנו 100 איש. סולידי אמרנו, לא? נכון לעכשיו אנחנו עם 190 עם אופציה לגדול ל-200 וזה אחרי קיזוז של המון אנשים.
התחלנו לראות מקומות, לדבר עם אנשים, לבדוק מחירים ולאט לאט להנעל על מה אנחנו אוהבים. אז סגרנו מקום מאוד פסטורלי שבתור כלה אומנותית אוכל לעצב איך שארצה. תחושה של טבע וקלילות מעורבבת עם רומנטיות ורכות. שם, אני יכולה לראות אותנו צועדים ביחד לחיים חדשים והכי שוב שגם Mr. Groom יכל.
 אז סגרנו תאריך שיתאים למקום ולאווירה. בחוץ = קיץ. אז סגרנו ספטמבר. 15/9/16.. חצי שנה. משמע צריך להתחיל בכל הכוח.

תוך כדי התהליך התחלתי לראות שמלות כלה באינטרנט ולחפש כיוון. משהו שאני מאוד ממליצה הוא לשנות את מערכת היחסים בפייסבוק לסטטוס 'ENGAGED' לא בשביל הדאווין, לא בשביל הלייקים ולא בשביל המזל-טובים אלא נטו בגלל כל הפרסומים שקופצים לפיד אם זה בפייסבוק עצמו, באינסטגרם או ביוטיוב. כל הפרסומות קשורות לחתונה (הרבה פעמים הפרסומות כוללות מבצעים או הטבות כאלו ואחרות) מה שכן, ממליצה אחרי כל ההיסטרייה להפוך את הסטטוס לפרטי או כזה שרק חברים יוכלו לראות כי אנשים מהמקצועות הקשורים יתחילו להפציץ אתכם בהודעות (אם אני לא מקבלת פעם ביום הודעה מצלם/מאפרת/מסרק אז אני לא מרגישה שהיום שלי נגמר).



כמה דברים שאני חייבת להזהיר מראש. אחרי שאת מתארסת פתאום לבן נהיה הצבע המוביל בחייך.. כל שמלה לבנה, חולצה לבנה, מכנס לבן ואפילו חתול לבן מושכים לך את העין. כך גם לגבי שירים, כל שיר רומנטי וקצת רגוע עם מילים נוגעות גורם לך לדמיין אותו כשיר חופה או שיר סלואו. תתכונני גם לבכי מרובה מצד אמא. כל שלב נוסף וכל שיחה בנושא יגרור דמעות (ויש לי אמא שלא מתרגשת בקלות, תודה לאל).
אם בנושא עסקיננו.. אני אשמח להצעות לשירים שיכולים להתאים כשיר כניסה לחופה ושיר סלואו.. אין לנו ממש כיוון חוץ מהבנאלי. 

אז יש תאריך, יש מקום.. ככלה את יודעת שהשלב הבא שהוא רק שלך הוא שלב השמלה! כבר יש לך רעיון וכיוון מאין ספור הפרסומים שקפצו לך בפיד. אני את הצורה שרציתי ראיתי בפרסום שקפץ לי באינסטגרם. צילמתי מסך וידעתי שכל פגישה התמונה תשלף. לקחתי בחשבון שלא יהיה בדיוק. אני לא קרובה ללהיות דוגמנית וגם אם ארד 10 קילו לא אראה כמו הדגומנית. לי יש בוביס ואין לי רגליים בגובה שני מטר שנראות כמו פרסומת ל TOGO ולכן חשוב לבוא עם ראש פתוח. מאחר ולמדתי סטיילינג ואני חיה סביב אופנה אני מכירה את מבנה הגוף שלי ומה מחמיא לו אבל חשוב לבוא עם ראש נקי ולהקשיב לאנשי המקצוע. את לא הכלה הראשונה ולא האחרונה שלהם (למרות שמקום שנותן לך להרגיש כאילו את ה-כלה הוא המקום בשבילך). מדידה אחרי מדידה, ציצי שנדחף לתוך חזיה קטנה מדי או גדולה מדי, סיכות להקטנה, מחטב להכנסה ולעצור את הנשימה ולנשום רק בין שמלה לשמלה. חוויה מרגשת. את יודעת שמצאת את השמלה כשיש לך דמעות.. ויותר מזה, שלפמליה שאיתך יש דמעות. הפמליה חשובה, הפמליה היא שתוריד אותך לקרקע ותחזיר אותך למציאות. היא זו שתתן לך את התמונה האמיתית. תחת גדול, מבליט בטן, מקטין חזה, מרבע,משלש, מחמש לך את הגוף. הם ישאלו את השאלות שלא תחשבי עליהן אפילו. תוכלי לעשות בשמלה הזו פיפי? לרקוד?לזוז?ללכת? או להתגלגל אל החופה? הם אלו שיגידו לך אם השמלה היא את או לא. הם אלו שיתנו את האישור הסופי. לכן, מומלץ ללכת עם אנשים שמכירים אותך ויודעים מי את.

זו לא השמלה שנבחרה, זו מדידה בייתית. 


משהו שנורא חשוב לי להגיד הוא שלכו למקום שתוכלו למדוד בו. הייתי במקום שלא יכולתי למדוד בו והתחושה שקיבלתי הייתה כל כך מבלבלת. אהבתי את השמלות אבל לא יכולתי לדעת אם בתוצאה הסופית היא תראה עליי טוב. את צריכה יכולת לראות את עצמך 360 מעלות כשאת לבושה בשמלה. מקום שמחזיק רק מידה 0 על הקולב הוא מקום שלדעתי לא מיועד לעולם האמיתי (דעתי הכנה בבד!). בנוסף, קחו לכן מספיק זמן מראש שבמידה ותרצו לשנות דעה, לשנות שמלה, לשנות משהו בשמלה שבחרתן, תיקונים ועניינים יהיה אפשרי. חלילה תמצאו את עצמכן שבוע לפני החתונה אחרי ששילמתן המון כסף ולא אהבתן את התוצאה הסופית. 

לחיפושים לכו מאופרות. משהו עדין שיאפשר לכן לראות את השמלה מבעד לאיפור, משהו דומה לכיוון שיש לכן בראש לאיפור שתרצו לחתונה או משהו נורא נורא פשוט. ככה תוכלו לקבל תמונה אמיתית של איך הדברים ייראו. אם תראו עייפות, מלוכלכות ולא מסודרות כך גם השמלה תראה לכן. לא צריך להשקיע יותר מדי אבל משהו שיעניק לכן מראה קצת יותר מאורגן. קחו אתכן גם זוג נעלי עקב עם הגובה שאתן חושבות שתשימו בחתונה. יש הבדל של איך השמלה יושבת ואיך את עומדת. ברגע ששמתי את הנעליים כל צורת העמידה שלי השתנתה וכך גם המראה של השמלה. נכון שרוב המקומות מחזיקים נעלי עקב אבל בד"כ יש להם גובה עקב אחד שלאו דווקא מתאים לך. יש הבדל עצום בין עקב 5 ס"מ לעקב 15 ס"מ.
אני ליום חיפושים שלי הלכתי עם מראה מאוד רך ועדין. ידעתי שאני רוצה משהו שלא יגרע מהשמלה ויפקס אותי להתסכל על השמלות אבל עדיין יתן לי תמונה אמיתית. היה לי חשוב ללכת מאופרת מאחר ויש לי שקיות שופינג שלא יביישו את H&M, יש לי עור אדמומי ויש לי צלקות מאקנה. ידעתי שאם אסתכל על עצמי כשאני לא מאופרת אני לא אראה את עצמי ככלה.

אם תרצו מדריך איפור, רק תבקשו. 

אז מקום יש? יש! תאריך יש? יש! עכשיו גם שמלה יש! כשהלכתי לסגור את השמלה אמרו לי שם שכדאי לי להתחיל לחפש נעליים כדי שאוכל להתרגל ללכת בהם ולהנעל שאלו הנעליים שאני אנעל לחתונה. את המדידות עושים עם נעליים כדי לדעת אם צריך לקצר או להאריך. כאן נכנס לתמונה ON LINE SHOPPING.
EBAY, או בכינויו החדש, החבר הטוב של כלת ה-DIY הוא מקום למצוא כל כך הרבה עיצובים, גבהים, צבעים,סגנונות ועלויות.
חיפשתי עקב לא נמוך ולא גבוה, עקב צ'אנקי כדי שיהיה לי נוח לאורך היום בנוסף לכך שלא יטבע לי בדשא ויעשה לי חורים לשתילה (חתונה בחוץ וזה..) וסגנון שיהיה או עדין מאוד כך שאוכל להשתמש בו שוב או כזה שיהיה SHOW PIECE.

** אלו היו האופציות שאהבתי **

לדף בebay ליחצו עליי!

למוכר בebay ליחצו עליי!

ובסוף בחרתי במשהו נורא נקי, פשוט וקלאסי. כזה שמאוחר יותר אוכל להשתמש בו שוב..

למוכר בebay ליחצו עליי!

אז מכאן אנחנו צריכים לסגור את כל הדברים שעושים את האירוע-אירוע. מעצבת, קייטרינג, DJ, צלם ומגנטים ויש עוד..
Mr. Groom אחראי להלביש את עצמו ולבחור לעצמו, סומכת עליו (ובעיקר על מי שילך איתו) בעיניים עצומות. שם, אני לא מכתוונת להתערב, יותר מדי.
לצילומים לפני, סגנון טראש, שאנחנו גם רוצים לשלב בהזמנה ובחתונה עצמה אני צריכה שמלה. וכאן אני צריכה אתכן! לא הצלחתי למצוא משהו יפה, במחיר הגיוני, בצבע לבן או קרם. אני מחפשת שמלה עם מראה קצת וינטג'י או פינאפי שייתן תחושה של כלה בלי לצעוק כלה ושיהיה עד הברך או קצת מתחת. אני אשמח שתתנו לי המלצות, קישורים או כל דבר אחר כדי שאמצא את השמלה כמה שיותר מהר כך שאם יהיה צורך בתיקונים אוכל לעשות אותם בזמן.

עד לפעם הבא, אני מאמינה שיהיה הרבה יותר דברים לשתף.
פוסט חתונה יעלה פעם בחודש עד החתונה שהפוסט האחרון יהיה הפוסט על החתונה עצמה עם תמונות סופיות( אם תרצו שאצלם VLOG רק תבקשו).
אני אשמח לטיפים מכן על עיצובים שקל להכין בבית.
אוהבת אתכן המונים, ארמונים, מומינים ועוד קצת...
xoxo
ED

4 תגובות:

  1. המון המון מזל טוב (שוב).
    אני כבר בסוף התהליך, שהיה ארוך למדי.
    אם בא לך להתייעץ על כל דבר, את תמיד מוזמנת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      אני חושבת שאני עדיין בשלב שאני באופוריה מהעניין.. עוד מעט אנחת למציאות.
      יש לי מארגנת חתונות מדהימה שהיא משפחה של Mr. Groom שתודה לאל עוזרת לנו.
      לא יודעת מאיפה להתחיל את העניין הבירוקרטי.. זה שצריך על מנת שהנישואין יהיו תקפים. כל מה שקראתי עד עכשיו היה נורא מבלבל ומסורבל.

      ותודה רבה, שוב. :)

      מחק
  2. מהממת ! כמה מרגשת שאת! שמחה שבסוף מצאת שמלה כמו מה שרצית! ממה שהראת לי זה היה מהמם! והנעליים שהעלת בהחלט מתאימות- לא גבוהות מדי והעקב ניראה נוח. כל דבר שתרצי- אני פה בכייף! אמנם חלף עמעט כשור וחצי אבל עדיין אני מקושרת עם בעלי מקצוע כאחו ואחרים ואשמח לסייע לך בכל התלבטות! אל תהססי

    השבמחק