יום שישי, 24 ביולי 2015

מיומנה של שופוהוליק

שלום,
אני ED ואני שופוהוליקית. אני מודה! אני מכורה לשופינג!
תמיד כשאני עושה שופינג אם בחנות רגילה או אינטרנטית מתנגן לי בראש השיר Royals של Lorde בעיקר הפזמון:

And we'll never be royals.
It don't run in our blood,
That kind of luxe just ain't for us.
We crave a different kind of buzz.
Let me be your ruler,
You can call me queen Bee
And baby I'll rule, I'll rule, I'll rule, I'll rule.
Let me live that fantasy. 

יש משהו בקנייה שמעניק תחושה של כוח. בעצם העובדה שכרטיס האשראי עובר או שיש מספיק כסף בארנק נותן תחושה של עליונות.. ואומנם אין לי שגעון גדלות או צורך להרגיש עליונות אבל מתקבלת תתחושת סיפוק כוחני לא מוסבר. לא בטוח שזה הגיוני אבל התמכרות היא בדרך כלל לא הגיונית.
אני אקנה כל מה שאני יכולה כדי להרגיש את הקטרזיס הזה שנותן לי חיוך קטן ורוגע לכמה דקות. אני אקנה משהו לבית, אני אקנה משהו בשבילי, אני אקנה משהו במתנה לשכנה..העיקר לקנות. הבעיה היא שאני אוהבת לקנות. ולא רק שאין לי את הכסף כדי לבזבז כאילו אני מלכת אנגליה(שתחזור בהמשך) אלא אני הרבה פעמים קונה דברים שאני לא צריכה או שיש לי כבר משהו שהוא בדיוק אותו הדבר רק של חברה אחרת ואז אני מרגישה אשמה על הבזבוז ואז אני רצה לקנות עוד משהו כדי להקל על התחושה הרעה. אז כדי להקל על עצמי קצת את התחושה הרעה החלטתי לכתוב לכן פוסט קליל שיכל לעזור לכן לשלוט קצת בצרכי הבזבוז ואם כבר בזבזתן אז שיעזור לכן לבזבז פחות. שנתחיל?
אז קודם כל נוודא שאת אכן שופוהוליקית..

איך את יודעת ש"את שופוהוליקית אמיתית"?
1)יש לך כרטיס מועדון כמעט בכל חנות קיימת.
2)יש לך סל קנייה מוכן ביותר מחמישה אתרי קניות ואת רק מחכה לעשירי לחודש שתתחדש המסגרת.
3)את בחריגה כי בדיוק קנית עוד כמה דברים שאת לא צריכה או שכבר יש לך משהו כמעט לגמרי זהה.
4)שלט של 'חדש' מדבר אלייך בקול סקסי ועושה לך עיניים גם כשמדובר על עגבניות ואת לא עוסקת בתחום הקולינריה.
5)אין לך כבר מקום לאחסן את כל הדברים שבדרך אלייך אבל את עדיין קונה עוד.

אם הנהנת בכל אחד מחמשת המשפטים העליונים או השפלת מבט מבושה אז ברוכה הבאה לקבוצה!

אז נלך לפי השורות וננסה לפתור את הבעיה או לפחות למזער אותה.....
*****
1) 'יש לך כרטיס מועדון כמעט בכל חנות קיימת'.
הבעיה הזו כל כך מוכרת לי..יש לי כרטיס מועדון בחנויות שאני אפילו לא יודעת איפה הן ממוקמות ואם הן בכלל קיימות. הגיונית..אם אני לא מבקרת בהן בכלל,אף פעם, אין לי צורך בכרטיס מועדון. מצד שני..אם אי פעם אגיע לחנות ואעשה קנייה כרטיס מועדון הרבה פעמים עושה את החיים לזולים יותר. 
אז נכון שבהרבה מקרים מקבלים מבצעים עם הכרטיס אבל חלק לא מבוטל מהפעמים האלו אנחנו עושות את הכרטיס רק כדי לקבל מבצע. אני אתן דוגמא: אישית, אני לא אוהבת את Fox Home. למה? לא יודעת..פשוט לא מתחברת. נכנסתי לבזבז כרטיס מתנה שהיה לי מהעבודה. ראיתי משהו שאהבתי נורא בשביל האמא הנהדרת שלי והחלטתי לקנות ואז המוכרת ברוב צהלולים מתריעה "יש מבצע לחברי מועדון..1+1..למה שלא תהני ממנו?" ואני בתומי שלפתי חמישים שקלים מהארנק 'המקיא' שלי, הגשתי לה בבטחון ונתתי לאמא מתנה של 1+1. מה הבעיה? הבעיה היא שהם תמיד נותנים איזשהו שובר ש"מחזיר" לך את ההשקעה הזו של חמישים השקלים על הכרטיס ובחנות עצמה הדבר היחיד שעולה חמישים שקלים זה המעצור המשומש שמחזיק את דלת החנות מלהסגר. את מרגישה צורך להשתמש בשובר אבל זה לא יכל להסתיים בשובר. את מוסיפה כסף. ואז..את משתמשת במעצור לדלת בתור קישוט לשולחן כי שילמת עליו.

אז איך נמנע מהעיה?
לא נעשה כרטיס מועדון רק כי יש מבצע! אם זו חנות שאת מוצאת את עצמך קונה בה הרבה אז שווה לעשות כרטיס מועדון. בסופו של דבר לא רק שתחזירי את ההשקעה תהני באמת ממבצעים שווים יותר ותבזבזי הרבה פחות. תעשי כרטיס בסופר, תעשי כרטיס מקיף חנויות שאת נכנסת לפחות לשתיים מהן יותר מפעמיים בשנה. חנות התבלינים מציעה לך כרטיס מועדון והיא אפילו לא בעיר מגורייך? תגידי לא! חנות שלא היית מוצאת את עצמך בה אם לא לצורך? תגידי לא! תעשי כרטיס מועדון לחנויות שתראי את עצמך קונה בהן בתדירות די גבוהה..ולא להגזים. כרטיס מועדון לא נותן פריבילגיה של לבקר בחנות פעם בשבוע..תגבילי את עצמך לפעם בחודש או פעם בחודשיים. אם לא נכנסת לחנות כבר חצי שנה תזרקי או תגזרי את כרטיס המועדון.


2)יש לך סל קנייה מוכן ביותר מחמישה אתרי קניות ואת רק מחכה לעשירי לחודש שתתחדש המסגרת.
אז קודם כל נתחיל מזה שאתרי הקניות הן אולי הדבר הכי רע שקרה לכרטיסי האשראי בשנים האחרונות למרות שלחברות האשראי הן גורמות לפרוח.
אני מודה, יש לי בסרגל 5 תיקיות שמלאות בעשרות אתרי קנייה ברשת. אני חושבת שלפחות בחצי מהם יש לי סל מוכן לקניה. בהתחלה הייתי מכינה סל ומיד קונה ובשלב מאוחר יותר כשהבנתי שזה לא עונה על הצורך המידי לקטרזיס כי אי אפשר לפחות להינות באופן מיידי מהמוצר החדש ולחוש אותו ולהתלהב אז ירד לי מלהזמין סתם. אני לא אגיד שאני לא מזמינה כי זה יהיה שקר מוחלט וכאן בטיפול היומי שלנו אין שקרים, אבל אני קונה פחות. איך עושים זאת? את מכינה סל קניות ונותנת לו להצטנן חודש. הרבה פעמים אני שוכחת מאותו הסל ואז לא חוזרת לקנות אותו. אם שכחת ממנו זה סימן שלא היית צריכה שום דבר ממנו ובצורך אני מכניסה גם רצון מאוד גדול. הרצון הגדול הזה הרבה פעמים ישקיט את הנפש מהצורך בעוד, מאחר ואת כל כך מרוגשת והמומה ממילוי הציפייה שלך.
איך תחסכי במקרה ואכן חזרת לסל כעבור חודש? קודם כל תעברי בשנית על המוצרים בסל. הרבה פעמים או שהם כבר לא במלאי וטוב שכך או שהם כבר לא מרגשים אותך. לאחר מכן תבדקי אם יש הצעות. מה הכוונה? הכוונה שהרבה פעמים מציעים מוצר נוסף או דיל כלשהו בקנייה של מוצר מסויים. לפני שאת מגישה את האשראי לקופאי הוירטואלי תבדקי אם יש לך איזשהו קופון או במקרה הזה קוד הנחה. יש קבוצות בפייסבוק שיכלו לענות לך על השאלה"יש קוד הנחה?" כמעט לכל אתר שתחפצי בו. לקבוצה שכזו..לחצי כאן.  בשיטותייך באתר תבדקי אם יש באנדלים או סטים. מארזים הם תמיד משתלמים יותר ומקנים הנחה כלשהי ותבדקי אם יש גודל נסיעות או גודל מוקטן יותר. קנייה ברשת היא ריסקית. את עלולה למצוא את עצמך לא מרוצה ומבואסת. זה מבאס פחות אם הוצאת פחות כסף.
בנוסף..קודם כל הכנסי לאתר Ebates שהוא אתר שמכיל תחת כנפיו אתרי קניות רבים והוא יעניק לך Cash Back אם תכנסי דרכו לאתר הקניות. עכשיו אני לא יודעת אם בנק הפועלים גנב לו את הקטע או האתר גנב את הקטע לבנק הפועלים אבל היי..אם את יכולה לבזבז ולקבל חלק חזרה..מה זה באמת משנה?

סט פיגמנטים מוקטנים של Mac

3)את בחריגה כי בדיוק קנית עוד כמה דברים שאת לא צריכה או שכבר יש לך משהו כמעט לגמרי זהה.
קודם כל..מי באמת מחליט מה זהה? ה20 צלליות החומות האלו אומנם נראות בדיוק אותו הדבר..אבל אני מבטיחה שהן לא, הן רק נראות ככה. בואו נגיד את האמת.. אפילו מלכת אנגליה ממחזרת בגדים. אם מלכת אנגליה לא צריכה שתי חליפות בצע שמנת עם קולר פנינים והיא לובשת את אותו הכתר כל הזמן גם אני יכולה להשתמש באותה פלטת צלליות. 
אז נכון שלא כל פלטה היא אותו הדבר ולא כל החומים הם אותו דבר. אבל אם הכל מתחיל להדמות יותר מי אחד לשני, תעצרי! את לא צריכה עוד פלטת נייקד שנראית בדיוק כמו פלטת ניוד אחרת שלך. את באמת תשתמשי בשתיהן? רוב הסיכויים שלא. אם הגעת למצב של כמות גדולה שאת כבר לא יודעת מה זה כל דבר ומה יש לך באוסף אז תעשי רשימת מלאי ותדאגי שתהיה לך אותה בצורה כזו שתאכלי לראות אותה רגע לפני שתעשי הזמנה או קנייה..שימי את הרשימה במקום תמונה בארנק או במקום שתראי אותה מולך כשאת עושה הזמנה באינטרנט. עכשיו לא מדובר על דבים במהדורה מוגבלת.. אני מבינה את ההייפ אבל משהו שתוכלי להשיג כל הזמן לא שווה את הקנייה אם לא תעשי במוצר שימוש אחר כך.
כבר נפלת לבור של לקנות? לכי לאתרי יש שניה וקבוצות יד שניה. בפייבוק יש לך קבוצות שמיועדות להחלפה של מוצרי איפור בכללי כמו "גלוס" ו"ביוטי מרקט" ויש לך קבוצות שמיועדות לסוגים ספציפיים כמו "מכירות והחלפות-איפור וטיפוח יוקרה". כמובן שיש בשפע גם קבוצות שמיועדות לבגדים ואקססוריז.
מבחינת אתרי אינטרנט של יד שניה ולא..לא מדובר על יד2.. האהוב עליי הוא האתר Glambot שהוא אתר יד שניה של מוצרי יוקרה בעיקר. למה אני אוהבת אותו? תמיד יש בו מבצבעים, תמיד יש איזה קוד הנחה שמסתובב והמוצרים הם מוצרים שמורים מאוד ומגיעים נקיים ומחוטים. ניתן למצוא בו מוצרים מקולקציות קבועות ומקולקציות מוגבלות. הוא מאוד ידידותי למשתמש ותמיד מקבלים איזה צ'ופר על הקניה. אני רכשתי משם לא פעם ואף פעם לא הייתי מאוכזבת.

לחיצה לאתר

מוצרים שנרכשו דרך האתר: דואו קרמי של חברת Hourglass /
פלטה מוגבלת מקולקציית החגים של חברת Tarte /
פלטה מהממת של Bobbi Brawon

4)שלט של 'חדש' מדבר אלייך בקול סקסי ועושה לך עיניים גם כשמדובר על עגבניות ואת לא עוסקת בתחום הקולינריה.
לא כל מה שנוצץ ומעליו שלט של "חדש" הוא זהב! באיפור וטיפוח אחד הדברים הטובים הוא שאפשר לנסות קודם כל. כן כן...דוגמיות הן חברות טובות של השופוהוליקית. למה? גם יצאת עם משהו חדש שניתן להתעסק בו ולנסות אותו וגם לא הוצאת כסף כדי להתאכזב מאוחר יותר. הרבה חברות בפארם, אם תבקשי מהדיילת שלהם בצורה יפה, יתנו לך דוגמית של מה שביקשת לנסות הרי בסופו של דבר את תחזרי אל הדיילת והיא תוכל לעשות מכירה טובה. אני יודעת שרבות לא מצליחות להוציא הרבה מהדיילות הן מבחינת עזרה והן דוגמיות (ואני לא מתכוונת להעליב זו פשוט עובדה) אבל לי אישית אין בעיה ויש דיילות שקנו אותי ואני חוזרת לקנות רק אם אני יודעת שהן עובדות באותה משמרת. לא הצלחת לקבל דוגמיות בחינם? תקני את תיקי הנסיון או גודל קטן בשביל לנסות. אל תקפצי למים לפני שוידאת שהם לא עמוקים. 


5)אין לך כבר מקום לאחסן את כל הדברים שבדרך אלייך אבל את עדיין קונה עוד.
אז במקרה הזה תמיד יש את האופציה הפחות מומלצת של ללכת ולקנות אחסון נוסף. גם תקני שוב וגם יהיה לך מקום. אבל מה עשית בזה חוץ מלהחליף כל כמה חודשים את שיטת האחסון שלך? המלצה שלי תמכרי! למעלה כבר שמתי קישורים לשלוש קבוצות נהדרות למכור ולקנות בהן או להחליף בהן. יש לך צורך במשהו חדש אבל אין לך מקום..תחליפי עם מישהי. ככה גם תפני מקום וגם תקבלי משהו חדש. את רק צריכה מקום? תפטרי מהישן לטובת החדש. תמכרי, תעשי כסף ממשהו שלא בשימוש וככה יהיה לך רווח ממוצר ששוכב גלמוד ובודד ללא ראיית אור יום כבר שנה וגם יהיה לך מקום למוצר חדש שכן ידבר אלייך.
לא מספיק? תקני בקטן! אחד האתרים האהובים עליי לקנייה הוא The Body Needs שהוא אתר שמוכר בין היתר דוגמיות של מוצרי Mac ותמיד יש בו מבצעים והנחות למרות שהאתר זול מהתחלה. בואי נודה באמת.. אף אחת לא סיימה פיגמנט שלם של Mac מבלי לחרוש אותו יום יום במשך שנים. האתר הזה שולח כמות קטנה אבל מספקת ביותר של דוגמיות של מוצרי Mac  החל מפיגמנטים ועד אודמים ומייקאפים ובנוסף הם מוכרים מוצרים מדהימים של החברה. נפשכן חשקה בחברה אחרת? תקנו גודל נסיעות! גם פרקטי לנסיעות (דה!) וגם לא תתחייבי ישר לגודל מלא אם את לא בטוחה שיש לך מקום בשבילו בעקבות ריבוי מוצרים. יותר קל לאכסן הרבה דברים קטנים מהרבה דברים גדולים..לא ככה?

דוגמיות מאתר The Body Needs

הטיפ האחרון שלי הוא שתקני דברים שאת בטוחה במאה אחוז, לא פחות, שתשתמשי בהם. אל תקני רק בגלל הרעש שיש מסביב למוצר. זה שמישהי אחרת אהבה לא מחייבת שגם את תאהבי ולהיפך. מוצר שאת רואה את עצמך משתמשת בו בתדירות די גבוהה הוא מוצר שנועד לך.. כמובן אם הוא לא נכלל בסעיף 3. ותהני מהשופינג ותהני מהמוצרים. אם תהני מהתהליך ומהתוצאה הצורך בעוד יתגמד.

אני יודעת שעכשיו יקרה אחד משני דברים...או שתלכי ותבזבזי מלא או שתעשי X לכרטיסיה ליד שבמקרה הוא אתר קניות שאת רק צריכה להכניס בו את פרטי האשראי ולסיים קנייה. אלו הטיפים שלי.. כמובן שגם אני מתעלמת מהם לפעמים כי יש מקרים שאני פשוט לא מסוגלת לוותר וההתמכרות מנצחת. ברוב המקרים הם עוזרים לי נהדר.
אני אשמח לשמוע על הרגלי הקניות שלך.. אולי יש לך טיפים נוספים בשביל השופוהוליק שבי.

את מוזמנת בכיף ויותר מאשמח שתרשמי לקבלת עדכונים דרך המייל, תצטרפי לעמוד הפייסבוק שלי ותעקבי אחרי באינסטגרם. ככה תוכלי לדעת מה מתרחש ומה קניתי.. 

מקווה שהפוסט היה מועיל...
ועד הפעם הבאה שיהיה שופינג מועיל ומהנה!
תשארי נפלאה...
xoxo
ED.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה