יום שישי, 31 במרץ 2017

טיפוח העור בזמן הריון

וואו...כמה זמן לא הייתי כאן. אני חושבת שפעם אחרונה שכתבתי בבלוג הייתי בעיצומן של ההכנות לחתונה. התכוונתי לכתוב פוסט מפורט על החתונה ומה היה ואיך היה ותמונות ועניינים אבל עד שסיימנו להתרענן מהחתונה קפצנו ישר לשלב הבא בחיים והוא הריון.
אז כן, אני כבר מסיימת את שבוע 24 הרי הוא חודש שישי. לא להאמין! ואני חייבת להגיד שלפחות לי אישית היו עד כה חוויות טובות וחוויות פחות טובות אבל הכי חשוב שבוטן הפיצית תצא בריאה ושלמה ותודה לאל היא מוכיחה לי באלימות עד כמה היא חזקה(בעיקר כשהיא בועטת בשלוש לפנות בוקר). ולכן, החלטתי שבמקום לעשות פוסט עכשיו שהוא סיכום חתונה באיחור של חצי שנה או פוסט שלא ממש קשור לחיי היום יומיים אני אכתוב פוסט שאולי היה מועיל לי לקרוא ממש בהתחלה.

אז כמו שאתן יודעות, הריון הוא לא פיקניק, רחוק מאוד מזה. וכן, הוא חוויה. טובה או רעה זה כבר תלוי במה שכל אחת וגופה עובר. לי אישית הייתה,עד כה, חוויה רחוקה מאוד ממה שרואים בסרטים. שלושה חודשים היו מלווים בהקאות ובחילות בלתי פוסקות. נאלצתי לקבל זריקות שלא היו לי טובות. דפיקות לב וקוצר נשימה, עייפות תמידית, צרבות ועכשיו התחילו גם גלי חום ונפיחות ברגליים. אבל לצערי יש דברים שלא ניתן לשלוט בהם. מה שכן יכולתי לשלוט בו ברמה מסויימת הם השינויים שהעור עבר. בד"כ, כשאני לא בהריון, העור שלי שומני ופתאום, מתחילת ההריון, העור שלי הפך להיות ממש כמו הפרסומת "ישראל מתייבשת". העור שלי נהיה כל כך יבש שהתחילו ליפול פיסות עור מתות מהפנים שלי ועם זה איזורים הורמונליים ופצעונים הורמונליים. נאלצתי לשנות את כל שגרת הטיפוח שלי אם לעור הפנים ואם לעור הגוף ואלו הם המושיעים שלי מתחילת ההריון:

*****

+ נקיון- אולי אחד הדברים הכי חשובים. ביחד עם גלי חום והמאמץ החדש של הגוף זה לא מפתיע שהגוף מזיע טיפה יותר מבד"כ. איזורים הורמונליים, הקאות ושאר חוויות יביאו את העור למצב לא אופטימלי ולא רגיל של לכלוך. מאחר והעור הפך לרגיש לא יכולתי להמשיך להשתמש במוצרים שמיועדים לעור שמן והם טיפה יותר אגרסיביים ונשארתי נאמנה אך ורק למי המיסלר של Garnier. פעם בבוקר ופעם בערב. לא מפספסת אפילו פעם אחת אחרת אני מרגישה את העור שלי זועק לעזרה.


+ לחות- לאור המצב הייתי חייבת למצוא משהו שיחזיר את הלחות לחיים מבלי לגרום לעור שלי לפתח פצעונים כיאה לעור שמן. נכון שעכשיו הוא עובר תקופה קשה ועובר עליו משהו, אבל עמוק מתחת לכל היובש מסתתר לו העור השמן שתמיד היה לי. זה שנוטה לפצעונים. בעיקר ביחד עם הורמונים משתוללים שגם ככה מעודדים התחצ'קנות. הייתי חייבת למצוא משהו שיעניק את הלחות מבלי להחזיר את השומן. אחרי חיפושים וניסויים וטעיות מצאתי את האחד שלי. והוא moisture surge לעור מיובש של קליניק. מדובר על לחות במרקם ג'ל עדין שמרגיש כאילו מורחים מיים על הפנים. מספיק ממנו ממש מעט בשביל להחזיר חיים לעור. ובגלל המרקם העדין שלו הוא לא מכביד על העור. הוא מכיל קפאין ולכן מחייה את העור ועוזר להוריד נפיחות.


+ אחד הדברים שבאים ביחד עם עייפות והקאות מרובות הם סימנים כחולים מסביב לעיניים המכונים "שקיות" וקחו את זה ממני, זו שנהיו לה שקיות אשפה לא מתקלות מתחת לעיניים, שחייב למצוא משהו שיעזור בנושא. אז המושיע שלי כבר מהיום הראשון הוא מוצר קטן וחמוד מבית קליניק שעושה עבודה ענקית כדי למזער את סימני העייפות מהעיניים. החמוד המדובר הוא pep-start eye cream. לוקחות לו שלוש שניות לפעול מרגע ההנחה על העור. אני לוקחת כמות מאוד קטנה על האצבע ובתפיחות מספיגה אותו לתוך העור. הוא גורם לעור להראות זוהר יותר ורענן יותר תוך שהוא מוריד את הכחלחלות והנפיחות מתחת לעיניים.  אני משתמשת בו מתחילת ההריון ולא הייתי מאוכזבת לרגע. בימים שלא הספקתי לשים אותו אמרו לי שאני נראית עייפה לעומת ימים איתו שאומרים לי "שההריון גורם לי להראות זוהרת". חבל שהם לא יודעים שהזוהר הזה הוא בעצם טיפוח מסיבי ולא מתפשר לעור.


+ טיפול נקודתי בפצעונים תמיד היה משהו שהיה בראש מעיניי, כבחורה עם עור שמן. תמיד היו לי פצעונים עוד מגיל בגרות וגם עכשיו בגיל 26 אני חיה עם פצעונים. מאחר והריון מתבטא בהורמונליות מתפרצת ולא נשלטת כך גם הפצעונים הם ברובם פצעונים הרומונליים שמתבטאים בעיקר באיזור הסנטר ועצם הלסת ולכן קל יותר לעשות טיפול נקודתי מאשר להתפרס על כל הפנים.
אני מצאתי צמד חמד שעוזר לי בנושא. בבוקר, לפני שאני שמה את הלחות של קליניק אני מנקה את הפנים ואז משתמשת בסרום clear difference מבית אסתי לאודר. אני שמה ממש כמה טיפות על האיזור המוגרה ולא מעבר. איפה שאין פצעונים אני לא משתמש בו. בערב, אחרי שאני מנקה את העור אני משתמשת בסרום advanced night repair גם הוא מבית אסתי לאודר. הם שניהם עוזרים לייבש את הפצעונים,בעיקר אלו עם נפיחות. אני קמה בבוקר אחרי שהשתמשתי בסרום לילה כאילו לא היה ולא נברא.


 + מאחר והעור שלי שונה ממה שהיה הייתי צריכה למצוא משהו חדש כבסיס למתחת לאיפור. גם שם נסיתי הרבה וטעיתי הרבה עד שמצאתי את הפריימר המינראלי timecheck lotion של MAC. מדובר על פריימר לחותי שעדיין מעניק מראה מאט לעור, ממלא נקבוביות וגורם לאיפור להשאר כל היום. ככל שעובר הזמן הוא הופך להיות מעט דביק ולכן גורם לאיפור לשבת עליו מעולה ולאורך זמן. כל פעם שהשתמשתי בו האיפור נשאר כל הערב ולא היו סימנים של יובש על העור ומצד שני הנקבוביות לא היו חנוקות מסליקיון.


+ עור הגוף עבר גם הוא שינוי בהתאמה לעור הפנים, בעיר העור של הבטן שתופחת לה וגורמת למתיחה של העור. אז נכון שהרבה מסימני המתיחה ומה יהיה מצב העור אחרי הלידה הוא עניין גנטי אבל זה לא אומר שאסור לנסות לעזור לעור שלנו להיות כמה שיותר אלסטי ונעים ואולי, הוא יתחשב בנו ויחזור למקור או כמה שיותר קרוב לשם.
רבות מאיתנו גם חוות גירודים, ככל שהבטן גדלה וככל שהעור נמתח,שבדרך כלל נגרמים מיובש של העור. אני משתמשת בשני מוצרים שעוזרים לי עד כה לא להרגיש גירוד ותודה לאל עדיין לא התחילו סימני מתיחה. הראשון הוא שמן הרחצה של סבון. הריח הוא החלטה שלכן.(גם ללין יש שמן רחצה מעולה). במקום סבון רגיל, שמן גוף מעניק לעור לחות תוך כדי המקלחת ולא רק מוריד את הלחות הטבעית של הגוף.


+ האחרון ואלוי החשוב ביותר הוא השמן היבש של חברת NUXE. הוא מכיל ויטמין E ושש שמני הזנה שונים החל משמן מקדמיה, שמן זית ושמן שקדים שידועים בהענקת לחות בריאה לעור. מאחר ומדובר בשמן יבש ניתן לשים אותו מתחת לבגדים מבלי שהם ידבקו לעור או יהפכו שמנוניים. אני משתמשת בו כל בוקר וכל ערב ואחרי כל מקלחת. מרססת אותו על הבטן ועושה מסאז' עד לספיגה. הוא גם טוב לחזה בשלבים שהחזה כואב וגדל. אני רכשתי את הבקבוק הגדול והשתמשתי רק ברבע מתחילת ההריון, בערך חמישה חודשים. אומנם מדובר במוצר יקר יחסית אבל שווה כל שקל.



אז נכון שבסרטים תמיד ההריונית זוהרת, ונכון שזה רחוק מאוד מהמציאות בחלק לא קטן של המקרים אבל אם אפשר לעזור לעצמנו להיות זוהרות גם כשאנחנו לא מרגישות ככה אז למה לא?
אני אשמח לשמוע מכן הצעות על מוצרים הכרחיים נוספים שעזרו לכן במהלך ההריון ואפילו אחרי הלידה. אני אומנם כרגע מרוצה אבל עברתי רק קצת יותר מחצי. וזה הריון ראשון אז אני לומדת תוך ניסוי וטעייה.
בנוסף,אם תרצו פוסט עם היספור האישי של מה עברתי עד כה, או פוסט אופנה במהלך ההריון וטיפים איפה ואיך למצוא רק תגידו ואשב ואכתוב לכן בכיף ובאהבה.

אוהבת אתכן, הריון נעים והמון בהצלחה.
שלכן...
ED
xoxo

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה