יום שני, 30 במרץ 2015

שיגרת טיפוח עור פנים שלי.

היי חברימוס... פוסט ראשון לשנת 2015(וופ וופ) והיום רציתי לדבר על משהו שלדעתי שווה לתת לו במה מיוחדת והוא נושא טיפוח העור.להתחיל את השנה החדשה עם עור חדש... נכון שאיפור יכל לעשות שינוי משמעותי אבל אנחנו לא תמיד מאופרות (לצערי) וגם כשאנחנו מאופרות האיפור נראה טוב יותר על עור בריא יותר. אז נכון שיש דברים שאין הרבה מה לעשות לגביהם כמו הורמונים,גנטיקה וסוג עור אבל אם יש דברים שיכולים לעזור לנו "לשלוט" במצב אז למה לא?

באופן אישי, לי יש עור שומני ברובו עם אזורים יבשים כמו מדבר סהרה..קיצוניות לא הכי נעימה ומחמיאה. בנוסף יש לי פצעונים ( בעיקר בקו הלסת ) ועור מאוד רגיש שמתגרה בקלות מכל דבר שלא מתאים לו במאה אחוז. שנים התמודדתי עם פצעונים ואדמומיות והיום אחרי נסיונות רבים ומוצרים רבים הגעתי לשיגרה שנראה שעושה לי את העבודה מצויין והמצב ירד לפצעון בזמנים הורמונליים ( כולנו מכירות את הזמנים האלו ) והשאר בעיקר צלקות מחברים שהיו בעבר וחייהם נגמרו (תודה לאל!). 
ללא איפור!!!

*חשוב לי להדגיש שמוצרים אלו והרוטינה הזו טובה לי אישית ולסוג העור שלי. יש להתחשב כל אחת בסוג עורה ולהתאים אליה. אני אשתדל להוסיף כמה טיפים כלליים במהלך הפוסט.*

השעה:7:15 בבוקר. השעון המעורר שר בעצבנות שהגיע הזמן לקום. אני מתחילה את היום באותה פעולה קבועה- דחיית השעון המעורר ברבע שעה והתהפכות לצד השני (אני לא היחידה בעולם שעושה את זה, נכון?). עכשיו השעון המעורר מצלצל בשנית, כבר 7:30 ואין יותר אפשרות למשוך את הזמן במיטה, אפילו לא בימים הקרים האלו שמתחת לפוך חם ובחוץ קררררר. פיהוק גדול, שיפשוף עיניים, מתיישבת ושמה נעלי בית.. עדיין עם הפוך עלי. מדדה ברעד לכיוון השירותים.הדבר הראשון הוא לצחצח שיניים. אני מקפידה תמיד לצחצח שיניים לפני שאני עוברת לשטיפת הפנים גם בגלל הצורך להוציא את הטעם של החלומות אבל בעיקר בגלל שאני לא מעוניינת לפזר בקטריות על הפנים הנקיות שלי אחרי שהעור חשוף ונקי. צריך להתחיל להתעורר ולשם כך השלב הבא הוא לגשת לעור ולתת לו מנה טובה של שטיפה והתרעננות. אני תמיד משתמשת בבוקר בתכשיר עדין יותר מאחר ואני לא רוצה להעביר את היום עם עור רגיש ומגורה ולכן, אני שולפת את האהוב שכבר הוזכר כאן בעבר והוא הסופט קלינסר (soft cleanser) של דר' עור. החמוד הזה מיועד לעור רגיש והוא בעצם ג'ל מטהר ללא סבון שנותן ניקוי עדין לעור מבלי לגרות אותו. הוא מכיל תמצית טבעית של שיבולת שועל על מנת להרגיע את העור והוא מדהים! בעבר היה לי אחד קטן ונראה לי שפשוט הגדילו את הגודל שלו (מ50 מל ל150 מל). ניתן לרכוש אותו בסופר פארם באיזור בית המרקחת או בבתי מרקחת של הקופות( לפחות במאוחדת).
מימין-150 מל משמאל-50 מל
עם החמוד הנ"ל אני בד"כ משלבת פריט נוסף שמאפשר לי להשיג ניקוי קצת יותר טוב ולהתחיל עם עור חדש ליום חדש והוא פד הסיליקון של מאדינה מילנו שנועד לעשות פילינג עדין לעור. גם הוא כיכב כאן בעבר ובצדק. הוא לא מגרה את העור ולא מרגיש כאילו מערבבים חול לתוך העור, הוא לא פוצע ולא משאיר אדמומיות. לצערי כבר לא ניתן למצוא אותו אבל משהו בסגנון יכל להיות מעולה.

השעה עכשיו כבר 7:45, הספקתי לצחצח שיניים ולשטוף טוב טוב את הפנים. אני עוברת מהשירותים אל חדר השינה, הממלכה הקטנה שלי שם נמצא כל הטוב שלי. אחרי שניקיתי את העור והוצאתי עם תהליך הניקוי הרבה לכלוך אבל גם הרבה מהלחות הטבעית של העור, העור לא מרגיש נעים ולכן צריך לתת לעור חזרה לחות, משהו שאני תמיד עושה, לא משנה לאן אני הולכת ולא משנה אם אני מתאפרת לאחר מכן או לא. הלחות שלי והקרם הקבוע שלי הוא הקרם המדהים של לוריאל מסידרת ה Triple active והוא ה Anti-shine. חוץ מזה שהוא גורם לעור להראות מט יותר, מה שטוב למישהי בעלת עור שומני כמו שלי הוא עוזר לשמור על ph(חומציות) תקינה ומונע מיצירת שומן נוסף לעור. הוא מעניק לחות למהלך כל היום ומייבש פצעונים שעומדים לצאת או יצאו החוצה.

הדבר האחרון שאני עושה בשעות הבוקר לפני ההתייפייפות הוא לשים קרם עיניים, משהו שהוא די חדש בשבילי. אז חוץ מהעובדה שיש לי קצת שקיות מתחת לעיניים( לואי ויטון קטן עליי!) יש לי בעיקר יובש וזו גם הסיבה שהחלטתי להתחיל להשתמש בקרם עיניים. הקרם שאני משתמש בו הוא הקרם של Jivago שמכיל 24K זהב. אני מניחה אותו בעזרת האצבע בתפיחות גם מתחת לעיניים וקצת על עצם הגבה וכפל העין שם יש לי יובש ומעט כחלחלות. את השאריות אני שמה בזוויות האף וזוויות הפה איזורים שרגישים אצלי במיוחד וצריכים משהו קצת יותר עדין.

אז עכשיו השעון שוב צועק עליי "כבר 8:00" מה שאומר ששלב ההתארגנות הגיע- ביגוד, שיער ואיפור.אני צריכה להחליט אם להתאפר היום או להסתפק במסקרה ושפתון לחות. במידה שהחלטתי ללכת על המצב השני אני תמיד פונה או ללחות שבאה עם צבע בסגנון הליפ טינט של ללין שהוא מוצר מאוד לחותי שמעניק גוון עדין לשפתיים ובמידה שבא לי טבעי ונקי אני פונה לליפ באלם של חברת Hurraw (לקניה תמצאו קישור כאן). שהוא ליפ באלם טבעוני ועשוי מחומרים אורגנים. אישית אני הכי אובהת את הארל גריי(למרות שהוא מגיע במגוון טעמים רחב).
ליפ טינט של ללין בגוון rose

אם החלטתי להתאפר אז הכל בסדר.עושה את כל השיגרה כרגיל ושמה את הליפ באלם של Hurraw עד שאני מגיעה לאודם. סיימתי הכל ואני מוכנה לצאת ליום מעולה ומלא בחוויות חדשות!!!!
HAVE A GOOD DAY!
מייקאפ: YSL-le teint encre de peau/ סומק:mac-dame/
גבות:ג'ל לגבות של עופרה בגוון dark brown+ מסקרה לגבות של מלוויז/
מסקרה:לוריאל-wings/אודם:b cosmic- בגוון lc11

במהלך היום אני מקפידה על שתיה מרובה של מים. כן, אני שותה גם עוד דברים במהלך היום(תה ירוק) אבל חשוב מאוד להקפיד לשתות הרבה מים. תמיד יש לי בקבוק איתי של לפחות חצי ליטר. מאחר ואני בן אדם עצלן יחסית ואני לא אוהבת להקדיש זמן מיוחד לקום מהכיסא פעם אחר פעם בשביל להביא כוס מים, הימצאות הבקבוק בעמדה מסדרת אותי למרבית היום אם לא לכולו. אני ממלאת את הבקבוק בבוקר וכשנגמר אני קמה למלא שוב. שתיה מרובה של מים עוזר לעור להשאר לח, רענן, צעיר וגמיש. גוף מיובש=עור מיובש ומי רוצה שיהיה לה Prune face? אני יודעת שלא אני!
אני רכשתי לעצמי בקבוק ספורט שיכל לשמש אותי גם בחדר הכושר(כן כן..) והוא איתי בתיק כל בוקר כשאני יוצאת. במידה והתיק לא גדול מספיק תשאירו בקבוק באוטו, בעמדה, לא משנה איפה.. העיקר שיהיה במרחק הגעה סביר. החמוד עלה לי סך הכל 16.90 שקלים בסופר פארם וזה שינה לי את אורך החיים ואת המראה של העור.

 בשעה טובה השעה 16:00 ונגמר יום העבודה(בדרך כלל..לפעמים זה בשש לפעמים בשמונה ולפעמים ב11 בלילה), היה רווי, היה ארוך, הייה מעייף ולא רק הראש עייף אלא גם העור. הוא סחב על עצמו את האיפור,הזיעה,השומן והלכלוך במהלך כל היום, מגיעה לו התייחסות כמו שצריך, לא? אז קודם כל צריך להוריד את האיפור. כשמדובר על סוף יום אני פחות אוהבת להשתמש במגבונים( זה בסדר להתחלה כנקודת פתיחה) מאחר ואני לא מרגישה שהוא מוריד את האיפור כמו שצריך. אני תמיד פונה לשני חברים טובים שלי. אני תמיד מתחילה עם החבר הראשון והוא של חברת קרליין והוא מסיר האיפור הדו פאזי(הורוד) לעור רגיש. אני סופגת ממנו על שתי חתיכות של צמר גפן, מניחה על העיניים למספר שניות על מנת לתת לו למוסס את האיפור ואז במריחה אחת לכיוון הרכות מורידה את הכל. הכמה שניות מנוחה שנותנים לו על העיניים מונע את הצורך בשפשוף מאוחר יותר. במידה ואני עם אודם עמיד או אודם כהה אני אכין עוד צמר גפן בשביל השפתיים ואעשה את אותה הפעולה(רק לא לכיוון הרכות).

סיימתי עם העיניים ואני עוברת אל החבר הבא שאחראי על שאר הפנים והוא של חברת סופט טאץ'. אומנם מדובר במסיר איפור לעיניים אבל הוא היחיד שמצאתי שלא מגרה לי את העור. מדובר על ה  Hydrophylic eye makeup remover. אני מורחת אותו בעזרת היד על כל הפנים כמו קרם לחות ואז בעזרת צמר גפן מנגבת אותו מהפנים. לאחר מכן אני שותפת את הפנים במים ומעבירה שוב צמר גפן נקי על כל הפנים (לא לשכוח את הצוואר גם אם לא שמתן שם איפור, זה איזור שמזיע הרבה בעקבות תכשיטים, בגדים וכו').
לאחר מקלחת אני עושה ניקוי קצת יותר מעמיק לעור. במידה והיה לי איפור קליל או לא היה לי איפור כלל אני משתמשת ב Daily energising gel scrub מסדרת ה Pure active של חברת Garnier. הוא מעניק ניקוי די מעמיק בנוסף לפילינג עדין לעור אך הוא לא ממש מוציא מהאיזורים העמוקים יותר של העור. הוא לא מושך החוצה מהעור לכלוך. ולכן אני משתמשת בו רק בימים שלא התאפרתי או האיפור היה קליל ואין לו הרבה מה "למשוך" מתוך העור.

בימים שהאיפור היה כבד יותר כמו ימים שאני שמה מייקאפ על בסיס סיליקון או פריימר על בסיס סיליקון העור צריך משהו שיכנס לעומק ויעשה חיסול של כל מה שלא אמור להיות שם. בימים כאלו אני פונה לעוד מוצר של חברת Garnier גם הוא מסדרת ה Pure active  והוא תכשיר הניקוי עם נגזרת הפחם. מרגישים שהוא נכנס לעומק העור ומושה החוצה את כל הלכלוך וכל מה שסותם את הנקבוביות.
אז העור נקי אבל מאחר ועשיתי ניקוי עמוק עמוק הוא מרגיש יבש ורגיש במיוחד.ולכן חייב לתת חזרה לחות, כן כן גם לפני השינה. אני בערב מעדיפה סרום ולא קרם לחות. קודם כל אני לא יוצאת מהבית ולא צריכה לחות שתחזיק לי לאורך כל היום בנוסף במהלך הלילה הגוף "מרפא" את עצמו מכל מני דברים וסרום עוזר לעור בכל מני פעולות. אז העור כבר במצב ריפוי. אני משתמשת בלילה בסרום של חברת לנקום והוא ה Genifique. נכון שאני עדיין בת 23 אבל זה לא יהיה לנצח(למה??אההה) והסרום הזה עוזר לעור לשמור על צעירותו מה שלאורך זמן אומר פחות קמטוטים ופחות סיכוי לצניחה של העור(או דחייה של תופעות הרסניות אלו). אני מקפידה לשים את הסרום לפני שאני שמה את שמן ההזמנה לשיער. חשוב מאוד! בעיקר אם יש לכן עור שומני כמו שלי, שמן יגרום לו להיות שומני יותר, מה גם שאנחנו לא רוצות להעביר לכלוך מהשיער לפנים( גם שיער שטוף ונקי מכיל חיידקים שטובים לשיער אבל לאו דווקא לפנים).
השעה כבר מאוחרת, שבעתי מאוכל טוב, ראיתי טלויזיה, ביקרתי בפייסבוק ובאינסטגרם לראות מה קורה איתכן ולהתעדכן, דיברתי עם אנשים שאני אוהבת והגיע הזמן להכנס למיטה לצבור כוחות ליום הבא(בתקווה שגם הוא יהיה רווי חוויות) אבל יש עוד דבר אחד אחרון בשיגרה היומיומית שלי והוא לחות משקמת לשפתיים. במקרה הזה גיליתי שדווקא מוצרים שעולים לא יותר מדי(עד 20 שקלים) עושים את העבודה בצורה מדהימה. אני פונה לשני מוצרים כל יום לפי החשק של אותו הרגע. שניהם עושים את אותה העבודה ושניהם של חברת לייף! האחד הוא הליפ באלם פרופוליס טיפולי בתוספת דבש(משמאל) והשני הוא המשחת שפתיים הטיפולית(מימין). שניהם מכילים מסנני קרינה אך מאחר והם לבנים הם מעניקים מראה קצת חולני ולכן אני לא אוהבת לשים אותם למהלך היום (אלא אם כן אתן רוצות שיחשבו שאתן חולות כדי שתוכלו לצאת מהעבודה מוקדם..לא משהו שניסיתי ולכן לא יכולה לתת חוות דעת על הצלחה של רעיון זה).
בשלב הזה העור נקי וסופג ויטמינים, השפתיים עוברות טיפול שיקומי והעיניים נעצמות מעצמן...אומרים לילה טוב, מחברים הכל למטען ונכנסים מתחת לפוך כדי להטעין את עצמנו באנרגיות ליום המחרת.

יש כמה נקודות בשיגרת הטיפוח שאני ממליצה לעשות....אומנם לא כל יום אבל אחת ל... כמו טיפול 10,000 לעור.
הראשון הוא לא לכל יום אבל אני עושה לפחות אחת לשבוע פילינג לשפתיים. לי יש הרבה אלרגיות ואני לא יכולה לסמוך על מוצרים שאין בהם משהו שתהיה לי תגובה אליו ולכן הכנתי בבית קרם פילינג. לקחתי וזלין וסוכר דמררה(סוכר גבישי) וערבבתי ביחד. אחת לשבוע אני לוקחת ממנו מעט ומורחת על השפתיים כשאני מעט משפשפת. לאחר מכן אני שוטפת עם מים ושמה במיידית ליפ באלם. יש חברות שמייצרות ליפ סקראבס מיוחדים אבל זו כבר החלטה שלכן. זה פתרון זול ויעיל.
הטיפ האחרון שלי הוא לעשייה אחת לשבועיים עד חודש, הרי גם העור צריך לפעמים משהו קצת יותר מקיף ולכן מומלץ או ללכת לקוסמטיקאית בשביל לעשות טיפול פנים או לעשות מסיכה טיפולית בבית. אישית אני מעדיפה את השני, גם מבחינת כסף וגם מבחינת זמן הרבה יותר ידידותי למשתמש. האפשרות הראשונה מן הסתם מפנקת יותר ומאפשרת יותר ME TIME אבל השניה מאפשרת לעשות את הטיפול בזמן הפנוי.
אישית אני מעדיפה את מסיכות הפנים שנראות כמו המסיכה של ג'ייסון(דימוי זוועתי אני יודעת..לא מצאתי אחר). מדובר על מעין בד רטוב שמניחים על העור ונותנים לו לשבת ולהפעיל את קסמיו. אני אוהבת את המסיכות של חברת nu-pore אותן אני רוכשת דרך iherb.

כמובן ששיגרת הטיפוח הזו מתאימה לי, לצרכים שלי ולסוג העור שלי. אני ממליצה לכן במידת הצורך להתייעץ עם רופא עור שיכל להתאים לכן מוצרים דרמטולוגים באופן אישי ועקיב. כמובן שמומלץ גם לשמור על אכילת ויטמינים מרובים, שתיה מרובה, שמירה מפני שמש וניקוי על בסיס יומיומי.
אשמח לשמוע מכן על שגרות הטיפוח שלכן ועל המוצרים שאתן אוהבות ועושים לכן טוב.
למקרה ושאלתן את עצמכן: על הציפורניים- לק של חברת ג'ייד בגוון 378 Midnight blue.
אני אשמח שתרשמו לקבלת עדכונים דרך המייל ותעשו לייק לעמוד בפייסבוק... אני אשמח לראות אתכן שם!
אוהבת המונים....
ועד הפעם הבאה.
xoxo
ED

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה